پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان
 
سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





روند قیمت طلا و سکه در حالی با رفت و برگشت قیمت دلار و طلای جهانی همراه است که روز دوشنبه با صعود دلار به کریدور ششم، سکه امامی کانال ۴۱ میلیونی را فتح کرد. سهراب اشرفی، کارشناس اقتصادی، وابستگی بازار طلا به قیمت دلار و وابستگی دلار به انتخابات ریاست‌جمهوری را بالا می‌داند. او در گفت‌‌وگو با «تجارت‌نیوز» به این سوال پاسخ داده است که آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار فلز زرد است؟ 

افت و خیز بازارهای مالی در یک ماه خرداد نوسان محدودی داشت. با فریز قیمت دلار سایر بازارها نیز از ثبات نسبی برخوردار بودند. بازار طلا علاوه بر نوسان دلار از رفت و برگشت اونس جهانی طلا نیز خط گرفت.
گفتنی است بازارهای مالی در دو هفته اخیر به بیشترین موضوعی که توجه نشان داده‌اند موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، مساله انتخابات و اینکه چه کاندیدایی پیروز شود نهایتاً به بازارهای مالی روند خواهد داد. در این میان، رشد تقاضا نیز به اهرم دیگری برای ایجاد تحرک در بازار طلا تبدیل شده است.

بازارهای طلا به انتخابات گره خورده‌اند
در همین راستا، سهراب اشرفی کارشناس اقتصادی با تاکید بر نوسان بالای قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی هفته گذشته به تجارت‌نیوز گفت: «در روزهای اخیر علاوه بر تاثیر افزایش قیمت دلار، رشد تقاضای خرید باعث افزایش قیمت در بازار طلا شده است. بعد از برگزاری انتخابات و روز نهم تیر، در صورتی که انتخابات یک‌مرحله‌ای شود نتیجه آن بر روند بازار فلز زرد اثرگذار است.»
او با تاکید بر اینکه همه بازارها در انتظار نتیجه انتخابات هستند اظهار کرد: «افراد مختلف با برنامه‌های متفاوتی کاندیدای ریاست‌جمهوری هستند و سرمایه‌گذاران به هر رویکردی توجه ویژه‌ای دارند؛ بنابراین نتیجه انتخابات اثر مستقیمی بر بازارهای مالی خواهد گذاشت.»

نتیجه انتخابات برای بازارها مهم است
این فعال اقتصادی توضیح داد: «الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد کدام کاندیدا قرار است انتخاب شود و بنابراین پیش‌بینی برای بازارها شدنی نیست.» اشرفی گفت: «نتیجه انتخابات و اینکه چه شخصی پیروز می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار است. اینکه سیاست‌های دولت بعدی چیست، در تعیین و تشخیص روند دلار طی ماه‌های آینده مهم است.»

خرید طلا با نگاه بلندمدت سود خوبی نصیب سرمایه‌گذار می‌کند
اما در این هیاهوی انتخاباتی، چه زمانی برای ورود به بازار و خرید طلا مناسب است؟ او در پاسخ به این پرسش گفت: «همیشه برای ورود به بازار طلا و خرید مناسب است؛ اما باید ببینیم نگاه کسی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار دارد چیست.»
اشرفی ادامه داد: «اگر سرمایه‌گذاری در بازار طلا با نگاه کوتاه‌مدت و نوسان ‌گرفتن و کسب سود در بازه زمانی دو تا سه ماهه باشد این بازار اصلاً مناسب نیست و خرید توصیه نمی‌شود.»
او با تاکید بر اینکه «خرید سکه را به دلیل حباب بالا را توصیه نمی‌کنم» خاطرنشان کرد: «اگر کسی با نیت سرمایه‌گذاری طلا می‌خرد باید با نگاه و دورنمای بالاتر از یک سال وارد بازار شود. سرمایه‌گذاری در بازه زمانی کمتر از یک سال به دلیل نوسان بالای برخی فاکتورهای تاثیرگذار در بازار طلا نظیر دلار ریسک بالایی دارد.»

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 تير 1403برچسب:, توسط smsreson